خانه اخبار اخبار کنسولهای بازی مقایسه‌ی گرافیکی بازی Halo Infinite با بازی‌های پلی استیشن ۴ آن‌چنان خیره کننده نیست

مقایسه‌ی گرافیکی بازی Halo Infinite با بازی‌های پلی استیشن ۴ آن‌چنان خیره کننده نیست

33 ثانیه خوانده شده
0
0
165
بازی Halo Infinite به تازگی توسط مای\

بازی Halo Infinite به تازگی توسط مایکروسافت برای نسل فعلی و نسل بعدی کنسول‌های بازی معرفی شده است. این معرفی نتوانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند به طوری که بسیاری از کاربران بازی‌های ویدیویی از نمایش این بازی به علت گرافیک نه چندان خیره کننده ناامید شده‌اند. این ماجرا جایی وخیم‌تر می‌شود که بخواهیم بازی Halo Infinite را با بازی‌های اخیر انحصاری پلی استیشن یعنی پارت دوم The Last of Us و Ghost of Tsushima مقایسه کنیم.

کنسول نسل نهم مایکروسافت، ایکس باکس سری اکس از گرافیک AMG با قدرت پردازشی ۱۲ ترافلاپس استفاده می‌کند. این در حالی است که پلی استیشن ۵ تنها از قدرت ۱۰٫۸۵ ترافلاپس کارت گرافیک بهره می‌گیرد و به نظر می‌رسد بر روی کاغد ایکس باکس وان سری اکس حرف‌های بیشتری را برای گفتن داشته باشد. به همین علت سوالی پیش می‌آید که چرا بازی Halo Infinite حتی نمی‌تواند با انحصاری‌های قدرت‌مند پلی استیشن ۴ از لحاظ گرافیکی برابری کند؟ احتمال جواب این سوال را باید در استودیوهای بازی‌سازی و توانایی آن‌ها در ساخت بازی پیدا کرد. البته نباید موارد دیگری را نظیر این که بازی Halo Infinite هنوز زمان زیادی تا عرضه دارد هم فراموش کرد. به طور کلی، نمایش این عنوان ممکن است با نسخه‌ی نهاییش تفاوت زیادی داشته باشد.

اگر بخواهیم بازی Halo Infinite را با عنوان The Last of Us Part II مقایسه کنیم، به برتری انحصاری سونی می‌رسیم. حالت صورت شخصیت‌های انحصاری جذاب سونی، بافت‌های فوق العاده زیبا و به طور کلی گرافیکی برتر از جمله مشخصه‌های اصلی این بازی به شمار می‌رود. البته نباید فراموش کرد که استودیوی سازنده‌ی بازی نیز یعنی Naughty Dog مهارت زیادی در به کارگیری حالت چهره‌ و بافت‌های فوق العاده دارد. با این حال، چرا استودیوی ۳۴۳ Games نتوانست آن طور که باید و شاید کاربران خود را راضی نگه دارد؟

بازی Halo Infinite جلب کند 1024x576 مقایسه‌ی گرافیکی بازی Halo Infinite با بازی‌های پلی استیشن 4 آن‌چنان خیره کننده نیست

شاید مقایسه‌ی انحصاری جدید مایکروسافت با Ghost of Tsushima کمی عادلانه‌تر باشد چرا که هر دوی این عناوین بازی‌های جهان باز محسوب می‌شوند و The Last of Us Part II کمی خطی‌ به حساب می‌آید. با این حال، انحصاری آخر سونی در نسل هشتم بازهم حرف‌های بیشتری را برای گفتن دارد. شاید حالت‌های چهره‌ی شخصیت‌ها در Ghost of Tsushima همانند The Last of Us نباشد، اما محیطی باورنکردنی و بافت‌های بی نظیر این بازی را به یکی از بهترین‌های نسل خود تبدیل کرده به طوری که بازی Halo Infinite باز هم نمی‌تواند با آن برابری کند.

با این حال، استودیوی سازنده‌ی این عنوان اعلام کرده است که با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد از بازی Halo Infinite تا مدت‌ها پشتیبانی می‌شود و پس از عرضه‌ی آن، تکنولوژی ری تریسینگ نیز به آن اضافه خواهد شد. بنابراین، شاید در زمان عرضه شاهد بهبود گرافیک انحصاری مایکروسافت باشیم.

البته نباید فریم ریت این سه بازی را فراموش کنیم. در حالی که دو انحصاری سونی بر روی فریم ۳۰ کاملا قفل شده‌اند، استودیوی سازنده‌ی انحصاری نسل نهم مایکروسافت اعلام کرده است که بازی Halo Infinite با ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد. این مسئله از آن‌جایی حائز اهمیت است که با بازی شوتر اول شخصی طرف هستیم که طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند دنیای آنلاین بی نظیری را برای کاربران خود رقم بزند.

استودیوی ۳۴۳ Studios قرار است این بازی را در تعطیلات کریسمس سال آینده میلادی برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، ایکس باکس وان سری اکس و رایانه‌های شخصی منتشر کند. بهتر است امیدوار باشیم که تا زمان عرضه ی این بازی، تغییرات گرافیکی بیشتری را شاهد باشیم. شما همچنین می‌توانید برای خرید گیفت کارت ایکس باکس وان به اینجا مراجعه کنید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده مصطفی رنجبر
بارگذاری بیشتر در اخبار کنسولهای بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

بسته‌های الحاقی بازی Destiny 2 برای سرویس گیم پس ایکس باکس منتشر شدند

بازی Destiny 2 که همیشه به عنوان بازی محبوبی برای دارندگان گیم پس در نظر گرفته می‌شد، حالا…